Parę dni temu na Google ogłosiło zwiększenie ilości dostępnych profili w usłudze Google Analytics do 50. Stopniowe zwiększanie limitu związane było z problemami wydajnościowymi – parę dni po uruchomieniu, w związku z olbrzymim zainteresowaniem, Google musiało ograniczyć dostęp do swojej darmowej usługi, wprowadzając limit 5 profili oraz czasowo blokując rejestrację nowych użytkowników. Kilka miesięcy temu zwiększono do 10, by ostatnio podnieść limit do 50 profili. Jak można wykorzystać dodatkowe profile? Google sugeruje na przykład, prócz dość oczywistego zwiększenia ilości monitorowanych witryn, możliwość użycia różnych filtrów w zduplikowanych profilach lub też dodatkowego monitorowania wybranych fragmentów stron www.

Google AnalyticsGoogle Analytics jest usługą oferująca bezpłatne statystyki odwiedzalności witryn intertnetowych. Szczególny nacisk położony został na śledzenie celowe użytkowników, dzięki temu możliwe jest bardzo dokładne analizowanie zachowania internautów na danej witrynie. Kolejną, dużą zaletą Google Analytics jest jego ścisła współpraca z programem reklamowym Google Adwords – połączenie tych narzędzi daje ogromne możliwości właścicielom witryn. Co istotne, także pod względem poziomu prezentacji danych, usługa Google nie odbiega od swojej płatnej konkurencji. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż porównywalne, komercyjne statystyki, wiążą się z kosztem rzędu kilkuset złotych rocznie. Stąd też nie dziwi ogromne zainteresowanie bezpłatnymi usługami Google:)